Gość portalu: Marek napisał(a):

> Zapomnieliscie kochani dodac ze:
> 1) BMW ma ladna sylwetke, choc dosc spokojna i malo
agresywna.
> 2) Lexus GS to nieszczescie stylistyczne i zebym mu
V12 wetkneli to nadal
> bedzie brzydki. Gdzie lekkosc modelu IS?
>
>
..........To juz zalezy od gustu..............
Ja proponuje rozkrecic je do szkieletu.
Tylko wtedy ocenimy wartosc danej maszyny........

· 

Wakacje)........Lexus GS 300....
Chamy jedne!
Moj kolega (wlasciciel Lexus)chcial mnie pobic!
Jak powiedzialem ze lex to dobry woz!
Nie wiedzialem ze wlasnie wymienil kierownice(wspomaganie plus elektr.)
I nie na gwarancji......
Koszty to 7 tys,€ plus dwa mies.oczekiwania!
Nie bede z wami gadal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Przestarzałe "japończyki" klasy wyższej
Dlaczego japońskie samochody klasy wyższej technicznie zatrzymały się na
początku lat 90? Honda Legend, Toyota Camry, czy w końcu Nissan Maxima na
Europę bardziej lub mniej odstają od europejskiej konkurencji. 4-biegowe
automaty, skąpa gama silników, brak diesli, w przypadku Nisssana brak nawet
ESP i kurtyn. Na tym tle wyróżnia się Lexus GS, ale i tak zdecydowanie
odstaje od głównego konkurenta - E-klasy. Mazdy Millenii już nawet w Ameryce
nie sprzedają. Wytłumaczeniem może być mało wymagający rynek USA, na którym
ten poziom wystarcza do odniesienia sukcesu, przy jednoczesnej kiepskiej
sprzedaży japońskich samochodów tej klasy w Europie. Ale kto w Europie kupi
przestarzały samochód tej klasy? I tak koło się zamyka. Mała sprzedaż
sprawia, że producentowi nie chce się ulepszać samochodu, a klienci nie chcą
kupować przestarzałych samochodów. Przykład nowych Mazdy 6, Accorda, Avensisa
pokazuje, że warto się postarać dla wymagających Europejczyków.

Pozdrawiam

Gość portalu: mgr napisał(a):

> Ja odważyłem się wyprowadzić tylko skromny wniosek,że w tej
> statystyce "hondziarze" generalnie oceniają swoje samochody odrobinę lepiej
niż
>
> właściciele innych japończyow i dużo lepiej niż właściciele aut europejskich.

Ty naprawdę wierzysz w te statystyki. Śmiechu warte!

1 Lexus GS 4.49 6

Co w klasie średneij robi GS?

2 Mercedes W203 - C 4.46 6
3 Opel Kapitan 4.44 3 ]

Dobre:)

4 Rover 623 4.40 5

Czy inne wersje serii 6 liczy się osobno?

5 Nissan ALTIMA 4.38 17

Ile Altim jeździ w Polsce?

6 Mazda 6 4.38 13
7 Plymouth Breeze 4.35 2
8 Citroen XANTIA 4.34 100
9 Toyota CARINA 4.31 175
10 Honda ACCORD 4.29 158

> Jeżeli masz jeszcze jakieś wykopiowania, to dawaj bo nieżle się musiałeś
> namęczyć.

Wcale się nie zmęczyłem. Dopisałem tylko 2 opinie do tego akurat modelu;)
Zdołowałem za to jednego "francuza" i wystrzeliłem 2 "włochów";))))

Pozdrawiam

· 

BMW 530i / Lexus GS 300 / Volvo S80 T-6 Premium
W danych technicznych zmieniono dane lexusa z Volvo. Jeśli chodzi o automat volvo to zdecydowanie jest on przestażały. Cztery przełożenia powodują znacznie wyższy poziom chałasu niż ma konkurencja ( o którym w artykule nie wspomiana ), silnik pracuje na niższych obrotach; a także oszczędność paliwa.
Volvo pomomi znacnie mocniejszego silnika i turbo ma tylko nieznacznie lepsze osiągi ( 0,3 s) co także jest winą 4 - ro stopniowego automatu. Dlaczego w BMW podano elastyczność a w pozostałych samochodach nie zmierzono? Czy podane wartości elastyczności rzeczywiście zmierzono na 4 i 5 biego? Z moich informacjin wynika że jest to elastyczność przy kickdowne. Więcej "niezgodności" nie zauważyłem. Pozdrawiam autorów porównania i wszystkich forumowiczów.

Restyling BMW 7, jedno ciekawe, jedno smieszne
<A href="http://autobild.de/aktuel l/neuheiten/artikel.php?artikel _id=7975&artikel_seite=1">Resty ling BMW 7 - Autobild</A>

Ciekawe - tabelki z danymi (nie wymagaja znajomosci polskiego), zdjecia nowej 7.
Smieszne - zobaczcie na galerie, tam jako konkurenci, zaraz po Mercedesie S, Audi A8, Phaetonie, a przed Jaguarem XJ, Maserati Quattroporte i Bentleyu Flying Spur jest Lexus GS, Citroen C6 i Peugeot 607.

W tym segmencie jak nie ma V8 to sprzedaz jest marginalna. Masz Merce E500, BMW
545, Infiniti M45, Lexusa GS430, Lincolna LS, Caddilaca STS - wszystkie maja V8.
Jest zdecydowana roznica w kulturze pracy V6 a V8 - jak juz sie $50 tys. wydaje
to chce sie miec rowno chodzacy samochod. Honda ma wspaniale rozwiazania
techniczne i niezla niezawodnosc, ale trudno konkurowac gdy sie od razy jest o 2
cylindry gorszym. I nie chodzi o moc bo akurat tej Honda z 3.5 litra wycisnela
zdumiewajaco duzo. Nie - nie wroze temu samochodowi wielkiego sukcesu - na rynek
wchodzi tez nowe M45 i Lexus GS - podejrzewam ze sprzedaz tej Acury bedzie taka
duza jak poprzedniego modelu...

COTY 2005
Oto lista kandydatow do tytulu Car Of The Year 2005:
Alfa Romeo GT,
Audi A6,
BMW serii 1,
BMW X3,
BMW 645 Ci,
Chrysler 300,
Citroen C4,
Dacia Logan,
Fiat/Lancia Idea/Musa,
Ford Focus,
Honda FR-V,
Hyundai Tuscon,
Jeep Grand Cherokee,
Kia Cerato,
Kia Sportage,
Land Rover Discovery ,
Lexus GS 300,
Mercedes A,
Mercedes SLK ,
Mitsubishi Colt,
Mitsubishi Grandis ,
Opel Astra,
Peugeot 407,
Renault Modus,
Seat Altea,
Skoda Octavia,
Smart Forfour,
Suzuki Swift,
Toyota Corolla Verso,
Toyota Prius.

Ciekaw jestem jakie sa Wasze typy finalowej siodemki i zwyciezcy? :)
Moje:
Fiat Idea
Ford Focus
Opel Astra
Pegeot 407
Reanult Modus
Seat Altea
Toyota Prius

A faworytem jest dla mnie Prius. Sadze, ze tym razem go docenia :)

-

COTY 2006 się zbliża
www.motofakty.pl/artykul/samochod_roku_2006.html
Lista kandydatów do tytułu:
1. Alfa Romeo 159
2. BMW serii 3
3. Citroen C1/Peugeot 107/Toyota Aygo
4. Chevrolet Matiz/Spark
5. Daihatsu Sirion
6. Fiat Croma
7. Hyundai Sonata
8. Jeep Grand Cherokee
9. Kia Rio
10. Lexus GS
11. Mazda 5
12. Mercedes-Benz klasy B
13. Mercedes-Benz ML
14. Mercedes-Benz klasy S
15. Nissan Murano
16. Nissan Pathfinder
17. Opel/Vauxhall Zafira
18. Peugeot 1007
19. Porsche Cayman
20. Range Rover Sport
21. Renault Clio
22. Ssang Yong Rodius
23. Seat Leon
24. Suzuki Grand Vitara
25. Suzuki Swift
26. VW Fox
27. VW Passat

Ciekawe, że nie ma na liście ani Grande Punto, ani Yarisa II. Stawiam na walke między VW Foxem, trojaczkami i Clio III. A chciałbym, żeby wygrał Swift ;)

Hehe, dziękuję ale niestety to nie ja :(

Gdybym ja bym jurorem, nie byłbym niestety obiektywny - i ani BMW 3 ani Passat by nie wesły do finału ;) Pewnie tez Alfa 159 poszłaby w odstawkę - kosztem Range Rovera, Suzuki Swift i Hyundaia Sonaty, ew. jeszcze LExus GS zastapiłby np. Clio ;)

doloze jeszcze kilka:
lexus GS, IS
acura (chyba RL)
ford fivehundred
mercedesy itp.

sa to duze luksusowe sedany, w ktorych koszt 4WD (nie mylic z 4x4) jest
stosunkowo niewielki w cenie auta, a jako chwyt marketingowy dziala wysmienicie.
4WD jest i tak w tych modelach jako opcja, ktora przyciaga uwage klienta.
wydaje mi sie (nie jezdzilem takimi autami, moge sie mylic) ze majac pod maska
200KM i wiecej, naped 4WD zapewnia lepsza trakcje, szczegolnie przy ruszaniu na
sliskim (wystarczy ze popada i jak wcisne gaz do polowy w moim toczydelku to
sie koleczka slizgaja, bo na skrzyzowaniu zawsze jest troche oleju).
osobiscie myslalem aby kupic takie auto (subaru impreza bylo moim faworytem).
rozmawialem z ludzmi ktorzy jezdza 4WD (nie tylko osobowe alke i SUV) na
codzien tylko po miescie i sobie chwala. czasami jezdze QX4, i faktycznie jak
popada to w trybie 4WD (auto) ma lepsza trakcje.
pzdr.

Najnowszy ranking JD Power - rzecznik porsche ...
...był nieuchwytny - marka w badaniu niezawodnosci spadła o 22 miejsca
(klopoty z 911 i boxsterem); najgorszy - Land Rover
ranking marek:

money.cnn.com/2006/08/08/autos/jdpower_dependability/index.htm
i segmentami rynku:
money.cnn.com/2006/08/08/autos/jd_power_dependable_cars/index.htm
Sub-compact car: Toyota Echo

Compact car: Honda Civic

Compact sporty car: Mazda Miata

Midsize sporty car: Chevrolet Monte Carlo

Midsize car: Buick Century

Large car: Mercury Grand Marquis

Compact premium sporty car: Honda S2000

Entry premium car: Acura CL

Midsize Premium car: Lexus GS 300/GS 430

Large premium car: Lexus LS430

Premium sporty car: Lexus SC430

Compact SUV: Toyota Rav4

Midsize SUV: Toyota Highlander

Large SUV: GMC Yukon/ Yukon XL

Large pick-up: Toyota Tundra

Midsize pickup: Ford Ranger

Van: Honda Odyssey

Premium SUV: Lexus GX470

Large premium SUV: Cadillac Escalade EXT

lexusy są po prostu nie do zajechania :)

jest możliwe iż są to sworznie przednich wachaczy, u mnie zaczęło się właśnie od
jakiegoś delikatnego stukania przy jeździe po szutrowej drodze, potem zaczęło
stukać już mocno przy każdym podjeździe pod krawężnik, doszło drżenie kierownicy
w czasie hamowania myślano w serwisie że to tarcze a to koła się ustawiały nie
równolegle do siebie ze względu na luz sworznia, wymieniłem całe wachacze i jest
wszystko ok - dodam że to było przy przebiegu 40000km (330 CI 2004) podobno przy
80000km będzie to znowu do wymiany przy jeździe w PL na szczęscie teraz BMW
jeżdżę mniej bo jest już mój nowy Lexus GS i na co dzień nim się poruszam

2006' Lexus GS 300 - w USA juz w sprzedazy

cena podstawowa: $43,550 (na nasze to bedzie ok 130tys zl !!!)
POWERTRAIN: 3.0-liter, 245KM, 230Nm V6; naped na tyl, 6biegowy automat
0 to 60 MPH: 6.8s

z zewnatrz prezentuje sie super szczegolnie w ciemnym kolorze

a wnetrze mi sie bardzo podoba i te zegary w tunelowych obudowach

wersja GS 430 bedzie miala moc 300KM przy 5600 obr/min
i moment 325Nm przy 3400 obr/min
0- 60 mph in 5.7 s

Lexus GS upatrywany jest jako glowny konkurent BMW 5

Lexus ma nieco gorszy rozklad mas ale osiagi w wersji GS300 ma nieco lepsze
niz BMW 530i

$45,500 kosztuje wersja 4x4 GS300
$51,775 kosztuje bazowa wersja GS430

link:
www.autoweek.com/article.cms?articleId=101887

> Jesli chodzi o samochody niemieckie typu bmw, audi czy mercedes to sie
> zgodze..natomiast japonczyki??? toz to stylistyczny stadion 10-cio lecia..i
> niema z ponadczasowoscia nic wspolnego...

A Toyota Carina E ??? (początek produkcji 1992r)
A Lexus LS400 ??? (1991)
Lexus SC300 ???
Lexus GS?
Millenia?
Stara Camry też dobrze jeszcze wygląda.

Co wtedy mieli Francuzi? Peugot 405 :D ? Renault 25 :D ?

ps. nie mówiąc o Xedosie który jest dziełem mistrzów nad mistrzami :)

Jest jeszcze:
- Mercedes E (jakos mnie nie bierze)
- Jaguar S (Jaguary nigdy mi sie nie podobaly)
- Lincoln LS (ciekawe kiedy nastepca sie pojawi)
- Cadillac STS (jakosc wykonczenia...)
- Audi A6 (ta nowa maskownica chlodnicy wyglada jak w ciezarowce)
- VW Passat (nadal stary model na rynku)
- Volvo S80 (te 5-cio/6-cio cylindrowe silniki o malej pojemnosci mnie odstraszaja)

Jak widzisz wybor jest spory, a jak jeszcze wziac pod uwage dobrze wyposazone
modele Buicka, Pontiaca, Chryslera, Dodge'a, Forda, Mercurego, Nissana i Toyoty,
to wydanie $50K na samochod staje sie niezwykle trudne.

P.S. Najnowsze doniesienia z rynku benzyny moga zmienic ten ranking na nastepujacy:
- Honda Accord Hybrid (prawie 40 MPH na autostradzie!)
- Lexus GS 400 Hybrid
- Nissan Altima Hybrid (nadchodzi!)

cieple buleczki
10 najszybciej sprzedajacych samochodow w Stanach wg JD Powers (1-30 czerwca):

Miejsce/Model/Czas na placu/Srednia cena
1. Toyota Prius 8 $24.862
2. Scion tC 11 $18.197
3. BMW 7 Series 15 $79.813
3. Scion xB 15 $15.688
3. Toyota Tacoma 15 $23.388
3. Toyota Avalon 15 $31.575
7. Lexus GS Sedan 17 $48.825
8. Lexus LX 470 18 $65.297
8. Honda Odyssey 18 $30.191
8. Infinity M35/M45 18 $47.963

> 10 najszybciej sprzedajacych samochodow w Stanach wg JD Powers (1-30 czerwca):
>
> Miejsce/Model/Czas na placu/Srednia cena
> 1. Toyota Prius 8 $24.862
> 2. Scion tC 11 $18.197
> 3. BMW 7 Series 15 $79.813
> 3. Scion xB 15 $15.688
> 3. Toyota Tacoma 15 $23.388
> 3. Toyota Avalon 15 $31.575
> 7. Lexus GS Sedan 17 $48.825
> 8. Lexus LX 470 18 $65.297
> 8. Honda Odyssey 18 $30.191
> 8. Infinity M35/M45 18 $47.963
>
ech a u nas pewnie jeszcze ktorys producent ma na placu rocznik 2004;-)
A powazniej mowiac, nie wroze konkurencji dlugiej kariery na rynku w US. Toyota
to chyba firma doskonala, mi brak slow, nawet cash flow maja najszybszy w
branzy...

No ale wyniki testów przeczą tezie Volvo: najbezpieczniejszym wg ENCAP autem w
tej kategorii co S80 jest Lexus GS, a S80 nie uzyskało lepszych wyników niż
współczesne mu Opel Omega czy MB W211 - wszystkie pozostałe z silnikiem
wzdłużnym. Podobnie XC90 versus np. VW Touareg, S60 versus Audi A4 czy Mercedes
C. Również to, co można wyczytać z badań prowadzonych przez IIHS, a dotyczących
realnych kolizji przeczy jakiejś wyjątkowości Volvo. Niestety, pozostała im już
tylko mitologia.

Materiały prasowe o nowym S80 donosiły o tym, że rozważane są dwie płyty
podłogowe: nowego Mondeo, będąca w zasadzie wydłużoną płytą Focusa i
zastosowana w Fordzie Five Hundered, będąca zmodyfikowaną wersją obecnej P1,
która zadebiutowała z pierwszym S80, a zdecydować mają względy finansowe. Ja
cały czas dziwię się, dlaczego Ford nie każe Volvo powrócić do tylnego napędu
swojego flagowego modelu, przecież można by zunifkować je pod względem płyty z
Jaguarem S-Type, który zadebiutuje w przyszłym roku. Odpada wtedy konieczność
kombinowania jak koń pod górę z poprzecznym R6/V8 i np. 6biegowym automatem, co
niestety odbywa się kosztem zawieszenia, prościej zastosować 4x4 z prawdziwego
zdarzenia, a nie Haldex, łatwiej zbudować SUVa. Przecież w segmencie premium i
jego okolicy praktycznie nikt nie bawi się z montażem poprzecznym - wyjątkiem
jest Alfa 159, no ale tam mają V6 i Honda Legend - ale znów, kolejna generacja
ma mieć napęd tylny, więc jak nic wzdłużny montaż, no i znów, w obecnej ponad
V6 nie wychodzą (wyjąwszy Mugena, ale na tej samej zasadzie Brabus pakuje V12
do Mercedesa E).

W AM piszą ,że Merc ma problemy z 7G-tronic ,która
potrafi unieruchomić samochód . Bardzo podobobają mi się nowe Mercedesy ,ale z
wyglądu w gazetkach i na zdjęciach ,bo jak się podejdzie bliżej i przejedzie to
jakość jest straszna . Miałem okazję jechać E240 z 03' i ML320 z 00' ,to
strasznie się zawiodłem ,za taką cenę jak jest w Polsce to tylko maniak tej
marki może to kupić ,więc nie polecam nikomu . Może za 10 lat wrócą do swojej
jakości sprzed lat . Lexus GS 300 w wersji Classic ma prawie wszystko ,a
kosztuje sporo mniej od konkurencji - 206 000 zł !!!! To tyle co tak samo
wyposażone BMW 325iA i gorzej wyposażone C 350 . Wybrałbym bez wahania Lexusa .

Lexus numer 1 w ameryce
Najlepiej sprzedajaca sie marka luksusowa w ameryce

With record-breaking sales in 2005, Lexus has retained its title as America's
top-selling luxury brand for the sixth consecutive year. The luxury brand
reported total year-end sales of 302,895 units, up 5.5 per cent over last
year's record-breaking sales.
The introduction to the range of the Lexus RX 400h, the world’s first luxury
hybrid, helped boost sales with 20,674 units sold in 2005. The new Lexus GS
range also had its best ever sales year with 33,457 units sold.

The Lexus sales total, along with the Toyota and Scion brands, was part of a
record year for Toyota in America. Total sales reached 2.26 million vehicles,
up 10.1 per cent over 2004. With ten consecutive years of record-breaking
sales, this marks the second time in the company’s 48-year history in America
that it has reached sales of over two million vehicles.

W Europie Passat ma ugruntowana pozycje. W USA sprzedaz zapewne bedzie skromna.
Poprzedni model pozostawil po sobie pewien niesmak - afera z cewkami
zaplonowymi, delikatne zawieszenie, itp. Cenowo nie jest zle - z silnikiem 2.0T
cena jest nawet atrakcyjna. Za to z V6 jest juz zdecydowanie zbyt wysoka - nie
wroze tu duzej sprzedazy. Za wyposazonego Passata z V6 mozna latwo przekroczyc
$40k. Za takie pieniadze sa lepsze auta - A6 jest niewiele drozsze, podobnie
jak Lexus GS i Acura RL.

Cena jak cena... Porównywalne Audi A6 3.2 quattro tiptronic kosztuje 238 tys., inna sprawa, że doposażone w to wszystko, co ma Honda podskoczy pewnie pod 300. Niewiele droższe są modele V8 - 540i, Lexus GS 430, Volvo S80 4.4 (ten ma nawet AWD, co prawda gorsze, a wersja Summum za 270 tys. jest b. ładnie wyposażona). Zdaje mnie się, że w całej Europie Honda będzie za tyle, ile sobie liczy sprzedawała kilkadziesiąt Legendów rocznie.

Lista "celebrities" jezdzacych Lexusami
Steven Spielberg - "Lexus was requested by Steven Spielberg, an ardent fan of
Lexus and himself an owner of an LX 470 and an RX 400h, to design a vehicle
which would fit the requirements of year 2054 for his movie Minority Report."

Celebrity owners of Lexus vehicles include Steven Spielberg, Robert DeNiro,
Holly Hunter, Mel Gibson, Cameron Diaz, Tony Hawk, Christie Brinkley, Tyra
Banks, Michael Bloomberg, and Bill Gates.

"Lee Kuan Yew, the first Prime Minister of Singapore, switched from a Mercedes
to a Lexus GS 300 in late 1990s/early 2000s, citing its superior reliability;
in interviews Mr. Lee said he was tired of dealing with car repairs. His
personal vehicle is currently a year 2006 GS 300 in golden Chardonnay Pearl."

"Politicians in the UK (such as British Conservative Party candidate, David
Cameron) have endorsed Lexus by using Lexus GS vehicles in place of
British-built Vauxhalls, Jaguars and Rovers. Mayor of London, Ken Livingstone,
replaced his LS 430 with a GS 450h."

Steven Spielberg
Robert DeNiro
Holly Hunter
Mel Gibson
Cameron Diaz
Tony Hawk
Christie Brinkley
Tyra Banks
Michael Bloomberg
Bill Gates
David Cameron
Ken Livingstone
Lee Kuan Yew

Tyle znalazłem. Proszę o kolejne wpisy.
Sam jeżdżę aktualnie jednym wozem europejskim i jednym japońskim (mitsubishi)
ale ze znacznie zniższej półki niż Lexus.

1. Kosz na smiecie
2. Kilka polek z roznym balaganem ktory musze kiedys przejrzec i powywalac
3. Kosiarka z 6.5 HP silnikiem B&S
4. Dmuchawa do lisci (elektryczna)
5. Maszyna do robienia boczkow trawnika (elektryczna)
6. Kosiarka na zylke (elektryczna)
7. Boiler grzejacy wode
8. Jeden z agregatow A/C (wielka szafa)
9. Trzy rowery
10. Pudelko na plastiki do recyclingu
11. Jakies nawozy i chemia do ogrodu
12. Rozrzucac do nawozow i chemii do ogrodu
13. Opryskiwacz butelkowy
14. Jakas straszna trucizna przeciwko mszycom ktora kupilem przez eBay w
Hong-Kongu - dziala znakomicie, choc podobno jest zabroniona w USA
15. Amerykanska trucizna na mszyce ktora wyraznie powoduje ze nabieraja one
apetytu zamiast umierac
16. Butelka z bielinka (chlor)
17. Butelka z amoniakiem
18. Butelka ze stezonym kwasem solnym (przydaje sie do basenu)
19. Butelka ze stezonym kwasem siarkowym (niezawodny do przetykania zlewow)
20. Lexus SC 430
21. Lexus GS 460
22. Duzy zwoj kabla zeby dalo sie podlaczyc te wszelkie kosiarki i dmuchawy
23. Nozyce do zywoplotow
24. Choinka sztuczna zapakowana w pudlo
25. Dwie rakiety do tenisa, z czego jedna z zerwanym (od kilku lat) naciagiem
26. Dwie rakiety do rocketball'a

I chyba tyle...

Zgadzam sie iz o finansowych mozliwosciach decyduja nie wysokosc
dochodow ale poziom wydatkow. Szczegolnie dotyczy to (bogatej)
Zagranicy.
Stale koszty naszego utrzymania i domu oraz biezace wydatki pokrywa
z wlasnych dochodow maz. Nie wiem (dokladnie) jakie uzyskuje dochody
(nie mamy wspolnoty majatkowej i nie rozliczamy wspolnie podatkow).
Moje przychody ok: 30-35 tys. €/rocznie (brutto!) pokrywam z nich
koszty wlasnych damskich fanaberii (stroje,buty, kosmetyki)
wszystkie nasze wspolne urlopy oraz zakup i utrzymanie mojego
auta - lexus GS, r.prod. i zakupu: 2006

:)
Ze Ty - bangui nie zaliczasz sie do dresow to tylko dobrze o Tobie
swiadczy.
Nie zmienia faktu iz prawdopodobienstwo sasiedzkiego oczekiwania
na zmiane swiatel ze scigantem w BMW jest m/w 100 razy wieksze niz
spotkanie takiego >palacza gumy< w Lexusie.

Ty masz BMW - ja mialam i to trzy w ciagu ostatniego m/w 30-to lecia.
Nie imponuj mnie synu tym "co ci wisi", bo moje pierwsze auto tej
marki to byl 630 CSI w 1979 r kiedy Ty (najprawdopodobniej) jeszcze
koszule w zebach nosiles, jesli wogole juz na Swiecie byles :(

To co Tobie sie >podoba< (z Lexusow) - model LS to jest limuzyna
z segmentu klasy S, konkurent w zamysle DB 500 i BMW serii 7.
Przewodnia mysla konstrukcji aut tego segmentu nie jest jego
kierowca ale przede wszystkim komfort, wygoda i jakosc przyjemnego
podrozowania dla pasazerow korzystajacych z tylnych siedzen.

Lexus GS to samochod nizszego segmentu, ubozszy w wyposazeniu dla
pasazerow (tylnego siedzenia), mniejszy ale skonstruowany wlasnie
dla uzytkownika-kierowcy z zamiarem dostarczenia jemu (i ew.
pasazerowi siedzenia obok) najwiekszej przyjemnosci i komfortu
(wygody) jazdy.
Odpowiada m/w BMW serii 5 i ew. lepiej wyposazonej i zmotoryzowanej
3-ce, wiec aut szczegolnie ulubionych nie tylko przez Gentleman-ow
jak Ty ale rowniez (niestety) >palaczy gumy< mniej starannie
wychowanych jak i ubranych.

pozdrawiam-
haha30

Nowa Skoda Superb - pierwsze oficjalne zdjęcie
jak patrzę na przód to przychodzi mi na myśl vw tiguan i roomster... jak
patrzę na tył to peugeot 406 (te mniejsze światła) + aston martin (tylko
trochę światła, ale te zewnętrzne, większe), jak na sylwetkę to lexus gs

trochę skąpo gazeta zdjęć daje, tu jest więcej:
www.followme.pl/forum/viewtopic.php?t=220

1. Hybryda na autostradzie zużywa więcej paliwa bo jest cięższa, a z
tego powodu ma większe opory ruchu.
2. No i co z tego że Toyocie udało się wyprodukować wyjątkowo lekkie
auto a VW wyjątkowo ciężkie? Porównuj te same samochody w różnych
wersjach - np. Lexus GS 460 / GS 450H 3945 lbs./4134 lbs. Chyba
oczywiste że dod. elementy napędu + akumulatory muszą ważyć.
3. Dodatkowe elementy przeniesienia napędu muszą wprowadzać
dodatkowe opory, cudów nie ma.

sselrats
infiniti to pseudomarka. Właściwie to tylko FX i QX są prawdziwymi infiniti. Inne modele to klony prawdziwych Nissanów. Za prawdziwe Nissany uważam te z tylnym napędem i produkowane w Japonii. To co znamy w Europie jako Nissany to tak naprawdę Renaulty... no z wyjątkiem Z.
Podobnie zresztą Toyota robi z pseudomarką lexus.

W klasie C Nissan produkuje Skyline (infiniti g) a Toyota Altezzę (lexus is) i są one porównywalne z BMW 3 i Mercedesem C.

W klasie E Nissan robi Fugę (infiniti m) a Toyota Aristo (lexus gs) i są one porównywalne z BMW5 i Mercedesem E.

W klasie F Nissan robi Cimę (infiniti q, ale obecnej generacji nie sprzedają) a Toyota Celsiora (lexus ls) i są porównywalne z BMW 7 i Mercedesem S.

Nissan Skyline i Fuga prowadzą się lepiej od Audi... bo Audi ma to samo podwozie co VW, Seat i Skoda... nie ma czego tu porównywać. Z audi to można było porównywać Primerę jak jeszcze była porodukowana.

A co do deski rozdzielczej podążającej za kierownicą... nawet tego nie zauważyłem.
Jeśli zaś chodzi o elektronike to mam samochód ściągnięty z USA z poprzedniej generacji... ma bardzo fajny GPS... tyle, że działa tylko w USA i nie ma sposobu na dopasowanie go do europy, tak legalnie jak i piracko. I jeszcze radio stroi sie co 0.2MHz i połowy stacji nie odbiera.

Jeszcze jedna wada... samochód ma sportowe zawieszenie i tak ustawioną zbierzność, że przednie opony po 30tyś km mają zjechane wewnętrzne krawędzie.

Mylicie pojęcia. Segment premium to nie wielkość samochodu (segment A,B, C, D itd.) tylko marka. Segment premium to Mercedes, BMW, Audi, Volvo, Lexus, Infiniti itp. bez względu na wielkość samochodu. Generalnie chodzi o to, że ten "lepszy" znaczek na masce płaci się więcej. Dlatego też np. Toyota zamiast sprzedawać na niektórych rynkach zwykły model Aristo, przyczepia znaczek Lexus (konkretnie Lexus GS) i sprzedaje go za większą kasę. Nikt tak drogiej zwykłej Toyoty by nie kupił. A Lexus... no cóż. To już segment premium. :)

Trojke (325) mialem okazje porownywac z Volvo S60 i Subaru Legacy. Legacy
trzymalo sie jezdni jak przyklejone, trojce tyl uciekal.

Inna Trojke (330 Ci) ma kolega i jakis czas temu sie bawilismy w zamiany - Honda
kontra 330 z automatem. 330 nie ma zadnych szans. Do tego wykonczenie wnetrza
jest delikatnie mowiac takie sobie. Ze nie wspomne o tym jak mu sie ta trojka
psuje i ile klopotow sprawia.

Piatke kontra Cadillac STS i Lexus GS. Piatka byla dla mnie najgorsza w
zachowaniu na jezdni - zarowno Cadillac jak i GS (poprzedni model!) byly milsze.
Do tego wnetrze piatki (nowej) jest po prostu brzydkie.

Stara piatke (540) testwalem z zamiarem kupienia. Zrezygnowalem, bo byla brzydka
w srodku ana drodze szla jak kloc.

Nie jestem fanem BMW, choc 650 albo M6 bym nie odmowil. Ale modele na ktore mnie
stac (5 i 3) sa dla mnie niczym nadzwyczajnym. Przecietne pojazdy z dosc
nieciekawym wnetrzem i wygorowana cena. Lexus bije je na glowe.

po prostu pojezdzij z kims kto ma automat(sama kieruj)i powinno
wystarczyc...nigdy niewezmiesz manuala-a dla kobiet to juz wogole
idealne rozwiazanie...oczywiscie musi byc dobry woz bo stare,male
wozidelka to niezbyt ciekawie wygladaja w tej kwestii.Chociaz
jezdzilem prawie nowym peugotem 207 automat i w porownaniu do mojej
toyoty camry(2001r) jezdilo sie jak starym czinkleczento.Ale widze
ze chcesz maly woz,a camry to klasa wyzsza/luxury-nr.1 w USA,avensis
sie chowa,niemowiac o corroli,jednak co robione w japonii a nie w
UK to duza roznica-mojej skrzyni wogole nieslychac i nieczuc,silnik
(3,0)idealnie wyciszony(tak jak lexus gs)Jako kobieta bierz
automata,kobietom duzo szybciej padaja skrzynie manualne bo maja
[roblemy ze zmiana biegow lub nieumia,ponadto pala ciagle
sprzegla.Bedziesz zalowac jak wezmiesz manuala.

Generalnie nie tylko Honda, to akurat jest w ogóle problem dostawców części czy konstruktorów w Japonii. W teście AMuS przed chyba 3 laty Lexus GS 430 zdarł na alpejskich serpentynach tarcze do cna, Lexy w większości testów potrzebują te 2-3 m więcej na zatrzymanie ze 100 km/h niż konkurencja, czy to niemiecka, szwedzka, czy francuska.

Lexus GS-430 kladzie na lopatki nawet S-klasse za polowe ceny! Dodatowo nie
musisz nawet wiedziec gdzie jest serwis w kazdym miescie do ktorego
jezdzisz ... Merol to puszka Pandory (Pandora puschke), a ilosc slabej jakosci
komponentow elektronicznych w Merolach nie ma rywala na rynku!

Wielka wpadka - Lexus IS i GS
Toyota Motor Poland Company Limited sp. z o.o. informuje, że w samochodach
marki Lexus GS 300, GS 430, IS 220d, IS 250 - może dojść do nieprawidłowego
działania pasów bezpieczeństwa.

W wypadku bardzo szybkiego rozwijania pasów, mechanizm blokujący może się
blokować, co w najgorszym wypadku powoduje trudności z zapięciem pasa
bezpieczeństwa. Zapięte pasy funkcjonują prawidłowo. Wada dotyczy samochodów
wyprodukowanych w Japonii od sierpnia 2005 r. do listopada 2005 r. Na rynku
polskim znajduje się 40 sztuk takich samochodów. Nie odnotowano żadnego
wypadku związanego z działaniem pasów.

Toyota Motor Poland Sp. z o. o. powiadomi właścicieli samochodów objętych
akcją o konieczności udania się do Autoryzowanej Stacji Obsługi w celu
dokonania bezpłatnej wymiany przednich pasów bezpieczeństwa.

Źródło: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta

niektorzy nie zdaja sobie sprawy o czym pisze

kilka przykladow:
audi s4 v8
mercedes 211 3,0 cdi
lexus gs 430

zeby nie bylo ze tylko sedany

coupe
mercedes 500 cls

mam wyliczac dalej?

imho wycieraczki tylnej szyby to polsrodek

komus nie chcialo sie ksztaltowac karoserii
wiec pyknal popierdujaca wycieraczke
malo tego
zamias tworzyc kanal grzewczy tylnej szyby
poprowadzil 2 kabelki
i upstrokacil szybe nadrukiem grzewczym

no super
nic tylko plakac;)

czesto widze popierdywaczy na swiatlach;)

nie slysze

widze jak wycieraczka podskakuje na szybie:)

pzdr.

herostrates1 napisał:

herostrates1 napisał:
> prawdziwy high tech. Hybryda RX 300 jeszcze nie jechalem ,ale sie przejade

Jak będziesz miał okazję się przejechać, to posłuchaj kokpitu (po około 4
godzin jazdy), to chyba problem lexusa.
Ten jest niezły Lexus GS 450h
link:
www.moto.pl/lexus/mod.php?dir=wiadomosci&id_wiadomosci=2876&id_kategorii=40&opcja=wiadomosc&cascade=t&pcas
cade=t&id_prezentacji=1&id_marki=47

Używane Volvo V70 czy Lexus GS 300
Pomocy! Mam do wydania ok. 40.000 na uzywany samochód. Znalazłam V70 6-letnie
i Lexusa GS 300 8-letniego. Szukam samochodu w miarę niezawodnego i dość
dużego (czasami muszę wozić aż troje dzieciaków). Znalazałam też ogłoszenie z
8 letnim Pajero za podobną sumę - zaciekawiła mnie informacja, że ma 6 miejsc?
Wszystkie te auta mają przebieg w okolicach 170-200 tys. km. Czy to duże
ryzyko przyszłych dużych wydatków serwisowych? Ale starałam się za namową
szukać dobrych marek, które przy sporych przebiegach dają szansę na lepszy
stan ogólny. A może jakieś rady co do innych modeli? Rocznie robię ok. 20 tys. km.
Z góry dzięki za pomoc
Rozalia

mistrz_cietej_riposty napisał:

> GS -to nic specjalnego - lepsza toyota która zawsze pozsotanie tą lepszą
toyotą
>
> i nic wiecej.
> BMW 5- ja bym zrezygnował - stylistyka choć ładna to jakaś taka dziwaczna.
> A6 - właśnie klamki! niby nic ale te klamki ! stylistyka przepiękna!i ten
grill
> .
> MB E - opatrzony choć ładny
> Legend - to chyba jednak nie ta klasa... małe koła

Następny :-(, ręce opadają. Ciekawe czym jeżdżą ci spece dla których lexus gs
to nic specjalnego a legend ma za małe koła. Pewnie na zmianę Bentleyem sedanem
i gt.

głównie wymiary wnętrza ..
klasa średnia (segment D) - samochody rodzinne zapewniające odpowiedni komfort i
przestrzeń wszystkim pasażerom przede wszystkim na dłuższych dystansach

klasa wyższa (segment E) - samochody duże, przestronne, wygodne, zapewniające
ponadprzeciętny komfort podrózy wszystkim pasażerom. Przykłady: Alfa Romeo 166,
Audi A6, BMW 5, Citroën XM,Citroen C6, Ford Scorpio, Hyundai Grandeur, Jaguar
S-Type, Lancia Thesis, Lexus GS, Kia Opirus, Mazda Xedos, Mercedes-Benz klasy E,
Nissan Maxima QX, Renault VelSatis, Toyota Camry, Volvo S80,

nic tu nie ma o rozstawie osi.

BMW 5 - Apetyt na moc
BMW jest dobre to ogladania albo jezdzenia jak ktos inny kupil, bo koszt
odpowiedniego utrzymania jest minimum trzy razy wyzszy niz Lexus. Miedzy BMW 5
a Lexus GS, w obecnym modelu Lexus wygrywa bez wiekszego wysilku, i jak samochod
(Lexus) zakupisz do spokojnie przywioza Ci go do domu darmo jak potrzeba.

Warto zaplacic wiecej za Lexus IS 250, jakosc wykonczenia wnetrza i zew. lepsze
niz u Audi, lepsze Design sylwetka, lepsze niezawodnosci, itd.
Czemu ludzie kupuja Audi , nie maja wyobrazenie ?

Audi A6 / BMW 5 / Saab / Alfa 166 - odpowiedz, panowie kup Lexus GS 300 / 430 /
450 , lepsze pod kazdym kątem.

Pozdrawiam,
Anthony

przemekthor napisał:

> black_code napisał:
> > OK nie bede sie spieral nie w tym rzecz jak ty czy ja to widzimy ,ja
> > uwazam inaczej ale od kiedy pamietam Audi zawsze duza wage
> > przykladal do jakosc wykonczenia wnetrza i za to bylo od zawsze
> > chwalone .
>
> No wlasnie ja sie nasluchalem takich opinii i wsiadajac do nowych audi a3/a4
> zastanawialem sie, czy nie istnieja dwie marki o nazwie audi :) Dosc marnie
to
> wyglada, przynajmniej w podstawowych wersjach. Duzo gorzej, niz w c-klasie.
> Chociaz - audi jak nikt daje potezne mozliwosci aranzacji wnetrza, moze
> dobierajac kolory, tapicerki, okladzieny, mozna wyczarowac cos ladnego. Tylko
> jakim kosztem? Raz, dwa, i zamiast jakiegos tam a3 masz leksusa :)

De Silva swietnie przerobi design Lexus GS - tylne lampy prawie identyczne.
Czy on ma jakies oryginalny pomysly ?

Tony

lapufkasz napisał:

> 0x0001 napisał:
>
> > Najpiękniejszym dzieckiem de Silvy jest Alfa 156. Niemniej jednak Audi je
> st
> rów
> > nież niczego sobie.
> bo co , bo ty tak uwazasz ?to jest zdanie samego Da Silvy

anthony8 napisał:

> Danek,
>
> Ja nie uwazam ze BMKi sa strasnie, moj partner ma 2 siedemki i są przezwoity;
> tyle ze najnowsze Lexus GS 430 jest rewelacyne;
> 0-100 km - 5.6 sek, zgrabna sylwetka, felgi bajerowe, dotykowe ekran bez
> zarzutu. Chyba moj stary GS trafi do komisu.
>
> Tony

W takim razie zycze ci jak najpredzej nowego GS 430. Moje doswiadczenia z BMW
ograniczaja sie do piatek. W Europie a szczegolnie w Niemczech Lexus nie ma
specjalnie wziecia. Po co kupowac japonczyka kiedy do dyspozycji sa BMW,
Mercedes i Audi?

Mieskam w Polsce od 11 lat. Przeprasam ze kiepskie pisze po polsku, nie mam
czasu zeby to poprawić.

Mialem:
Peugeot 504
Hilman Hunter GT
Mini Clubman
Volvo 240 GL Estate
Talbot Samba
Austin Marina
Peugeot 306
Toyota Yaris
Toyota Corolla 1.4 Liftback
BMW 740 rocznik 1999

Troche doswiadczenia mam.
Lexus GS jest doskonale oprocz wysoki spalenie bezyna - ale cos na cos, wyniki
sa spanialy. To ze malo sa Lexusy w Poslce, spowoduje ze jestem czlonkiem
klub ekscluswyne, Klub Lexusy.

Tony

Nowy Lexus GS!
www.quattroruote.it/auto/mondoauto/attualita/visualizza_articolo.cfm?codice=25002&pagina=31359&canaleuscita=-1

Nareszcie! Silnik R6 znika i zastępuje go 3.0 V6 245 KM. Poza tym 4.3 V8 300
KM. W serii 6-biegowy automat. Największa nowość to seryjny napęd na 4 koła!
Poza tym pełno elektronicznych gadźetów: aktywne doświetlanie zakrętów, kopia
mercedesowskiego systemu Pre-Safe, kamera do cofania.

Mercedes E-320 / BMW 530 / Lexus GS
Trzy lata juz minely i przyszedl czas na wymiane C-Klassy (C220 CDI).
Przyzwyczailem sie do Mercedesa. To juz moj czwarty Mercedes. Mam jednak
bardzo dobra oferta od Lexusa (GS 300). Znajomy ma od kilku tygodni BMW 530,
ktorym juz jechalem i musze powiedziec, ze jest calkiem niezly, no moze poza
wygladem. Ale w krotce musze sie jakos zdecydowac. Co kupic??? Mieszkam w
Niemczech i tylko czasem jestem w Polsce. Rocznie jezdze okolo 35000 km.
Jakie jest Wasze zdanie.

Chcialem wszystkim pieknie podziekowac za ciekawe porady. Sytuacja cenowa
wyglada nastepujaca: Mam oferte na Lexus GS 300 (Automatik) za tylko 33.900
euro. BMW 530i (Automatik) za 40.500 euro oraz na Mercedes E 320 wersja
Classic (Automatik) za 41.325 euro. Naturalnie moglbym dostac rowniez BMW 530i
bez Automatic (i paru moze nawet zbednych zabawek) za okolo 36.000 euro.
Jezdze niestety nie tylko na autostradzie ale takze duzo w miescie, wiec autko
z Automatic ulatwia mi nieco moje wyprawy po nieznanym terenie miejskim jezeli
jestem troszke zestresowany. Nadal nie wiem co robic, poniewaz bardzo
atrakcyjna cena Lexusa daje mi do myslenia. Moje przyzwyczajenie do mercedesa
i fakt ze moje 4 dotychczasowe Mercedesy nigdy mnie nie zawiodly, powoduje
jednak ze decyzja jest teraz bardzo trudna. Boje sie jednak kupic cos innego.
Poniewaz wiem, ze nie wszystkie autka tak dobrze funkcjonuja jak moje
dotychczasowe male C-Klassy. Przykladem moze byc samochod mojej mamy Volvo
C70, ktory nigdy nie mogl sie niestety co do niezawodnosci i obslugi we
warsztatach volva dorownac mercedesowi. Szkoda, bo volvo rowniez by mi sie
podobalo.

Witam, a czy w Niemczech jest oferta Lexusa GS 430?

Ps. Ja bym długo się nie zastanawiał, wybór padłby oczywiście na markę Lexus.
Przemawia za tym mnóstwo rzeczy:
- świetne wykończenie i styl samochodu
- rewelacyjny system audio Mark Levinson
- kultura pracy silnika - cisza i dostojność mogąca wcisnąć w fotel, kiedy
trzeba
- jakość, bezpieczeństwo, bezawaryjność no i oczywiście mnóstwo innych
argumentów za ... nawe ta nietuzinkowość i wyróżnienie w tłumie

Ps. Lexus GS 430, najnowszy LS 430, RX 300 też całkiem sympatyczny ;-)
Lecz ja osobiście i tak czekam na następne wydanie SUPRY!

Pozdrawiam Piotr

www.herbs.pl

greenblack napisał:

> Czyli cały czas powtarzasz, że nazwa ma się odwoływać do debili, którym
trzeba
> kawę na ławę. Zegrki marki Czasex, kawa marki Kawex, buty marki Butex
Skórzex.

Na rynku amerykańskim prawie każde auto o słusznych wymiarach wnętrza jest
luksusowe.Czy zwróciłby ktoś uwagę na taką Toyotę Avalon? A przecież jest
prawie taka sama jak bodaj Lexus GS 300 (?)! W ten sposób Toyota chciała
zaistnieć w nowym dla siebie segmencie samochodów luksusowych.Czyli o klasę
wyżej niż Camry czy Avalon.
Pzdr.

Designer's Choice
W Bissiness Week z 16 lutego jest special report o designie samochodowym.
Rozmawiają autorzy ze stylistami m.in. Audi, Tojki, BMW (taka tak z
Hooydonkiem, he he)i innymi. Oto "designer's Choice - cars that world's top
sdesigners are talking about":

BMW 6 series
Peugeot 407
Lexus GS (2006)
Smart Roadster
Mazda Rx-8
Nissan Quest s
Ford Mustang
Chrysler 300C
Megane II
Mercedes-Benz SLR McLaren

Jakieś komentarze???

pozdro

LOlo

Jeszcze z cyklu 10 naj.
A) 10 najczesciej kupowanych samochodow przez internet (Carpoint):
Toyota Camry
Honda Accord
Honda Civic
Nissan Altima
Honda CR-V
Honda Odyssey
Ford F-150
Ford Explorer
Ford Escape
Toyota Highlander

B) 10 samochodow z najlepszym standardowym sprzetem grajacym:
Compact Car Volkswagen New Beetle
Midsize Car Honda Accord coupe
Luxury Car Lexus SC 430
Full-Size Car Buick LeSabre
Sporty Car Audi TT coupe/roadster
Pickup Truck Toyota Tundra
Sport Utility Cadillac Escalade
Van Chrysler Town & Country

C) 6 najlepszych kabrioletow:
VW Cabrio (po prostu Golf Cabrio)
Ford Mustang
Chevrolet Camaro
Chrysler Sebring
Toyota Camry Solara
Mercedes Benz CLK

D) 16 najbardziej kochanych samochodow:
Volkswagen New Beetle
Ford Explorer Sport Trac
Toyota Tacoma
Volkswagen Jetta
Toyota Tundra
Toyota Avalon
Pontiac Aztek
Volkswagen GTI
Chevrolet TrailBlazer
Chevrolet Corvette
Audi TT
Toyota Sequoia
Lexus ES
Cadillac Escalade
Chrysler Town & Country
Lexus LS 430
Ford Crown Victoria
Lexus GS sedan

E) 10 samochodow zuzywajacych najwiecej paliwa (+ zuzycie w milach na galon):
1. Ferrari 550 Maranello 8/13
2. Lamborghini Diablo 10/13
3. Ferrari 456M GT 10/15
4. GMC Sierra 1500 C3 AWD 11/14
5. Bentley Arnage 11/16
6. Bentley Azure 11/16
7. Bentley Continental 11/16
8. Rolls-Royce Corniche 11/16
9. Rolls-Royce Silver Seraph 11/16
10. Land Rover Range Rover 4.6 HSE 12/15

no to mamy nowego SLK...
ladny i niezle osiagi

www.caranddriver.com/article.asp?section_id=29&article_id=7712
a tu ponizej pare samochodow z 2004 North American International Auto Show
niezle sie prezentuje Ford Shelby Cobra, Lexus GS, Mercedes-Benz Vision Grand
Sport Tourer, Nissan Pathfinder, Subaru Legacy 2.5GT, Chevrolet Corvette no
i oczywiswcie Chrysler ME Four-Twelve (podobno jest tez w wersji
diesla...hehehhe)

www.caranddriver.com/article.asp?section_id=31&article_id=7671

Samochody luksusowe
Tylko lista tych co sa dostepne w USA:
Acura RL
Audi A6
Audi A8
Audi S4
Audi S8
BMW 3-Series
BMW 5-Series
BMW 7-Series
BMW M3
BMW M5
Buick Park Avenue
Cadillac DeVille
Cadillac Eldorado
Cadillac Seville
Ford Thunderbird
Infiniti Q45
Jaguar S-TYPE
Jaguar XJ Series
Jaguar XK Series
Jaguar X-TYPE
Lexus GS
Lexus LS 430
Lexus SC 430
Lincoln Continental
Lincoln LS
Lincoln Town Car
Mercedes-Benz CL-Class
Mercedes-Benz CLK
Mercedes-Benz E-Class
Mercedes-Benz S-Class
Mercedes-Benz SL-Class
Mercedes-Benz SLK
Saab 9-5
Volvo C70
Volvo S80

O.K. Moje typy:
auta miejskie A - Mini Coper S
auta male B - Ford Focus SVT a moze Honda Civic SI?
kompaktowe C - Infiniti G35 lub ostatecznie Nissan Altima, a moze Cadillac CTS?
srednie D - Lexus GS 400, BMW 540 (nudny wyglad...), moze dwie sztuki mojego GTP?
wyzsza E - BMW 745 (choc Mercedes CL 600 mi bardziej pasuje)
luksusowe F - Bentley Azure

Gee, u Ciebie jakieś inne klasy występują.
Mały jest Focus i Civic?
Cadillac kompaktem?
Choinka!

Gość portalu: Marek napisał(a):

> O.K. Moje typy:
> auta miejskie A - Mini Coper S
> auta male B - Ford Focus SVT a moze Honda Civic SI?
> kompaktowe C - Infiniti G35 lub ostatecznie Nissan Altima, a moze Cadillac CTS?
> srednie D - Lexus GS 400, BMW 540 (nudny wyglad...), moze dwie sztuki mojego GT
> P?
> wyzsza E - BMW 745 (choc Mercedes CL 600 mi bardziej pasuje)
> luksusowe F - Bentley Azure

Zapomnieliscie kochani dodac ze:
1) BMW ma ladna sylwetke, choc dosc spokojna i malo agresywna.
2) Lexus GS to nieszczescie stylistyczne i zebym mu V12 wetkneli to nadal
bedzie brzydki. Gdzie lekkosc modelu IS?

Trochę nowości na 2005 rok
Z nowości w 2005 roku parę mnie zaciekawiło lub wręcz przeciwnie.
Na bardzo subiektywną ocenę pozytywną oceniam:
- lifting Alfy 147
- Ford Focus sedan i kombi
- Misiuwisi Colt 3d
- Hyundai Sonata
- Chevrolet Matiz (niech sobie Fiat dalej pluje w brodę za odrzucenie konceptu Luccioli)
- Suzuki Swift
- Mazda 5
- Toyota Yaris
Do zdecydowanych minusów:
- Peugeot 307 - lifting upodobniający uśmiechnięty przód do ryja z czarną dziurą a la 407
- Peugeot 407 coupe - nieważne jaki będzie, porównanie do linii 406 coupe będzie profasnacją (coś jak stare i nowe BMW 6)
- VW Touareg W12 - mieli skończyć z nietypowymi silnikami - ale widac mają za małe straty...
- VW Bora - bez komentarza
- VW Passat - jw.
- BMW 3 - oby Ci panie Bangle uschły ręce
- lifting Renault VelSatis - po co oni to produkują?
- SAAB 9-7X - amerykański SUV pod coraz mniej szlachetną marką :(
Wielkie niewiadome:
- Fiat Punto III - alb obędzie równie nudny i paskudny jak Stilo, albo ...nawiąże przodem do Maserati i będzie baaaardzo apetyczny :)
- Renault Clio - mam nadzieję, że nie będzie w środku obszerny niczym Megane II...
- Lexus GS - pierwsze zdjęcia pokazują urodę równie subtelną co nowego Passata - ale chyba Toyota wie co robi?
- lifting Subaru Impreza - druga generacja Imprezy początkowo wyglądała jak rozdeptana żaba i mam nadzieje, że nie powtórzą drugi raz tego samego błędu

Premier będzie znacznie więcej - przygotujcie się na 6 lutego, bo Renault rozpocznie sprzedaż Logana - ciekawe jak będzie wyglądał popyt...

I smutna wiadomość: w 2006 roku Fiat przedstawi nową Multiplę - niestety z układem siedzeń 2+2+2 - w sam raz, bo inni producenci zaczynają wprowadzać 3+3 :)
PS. BTW - nowy zarząd Fiata ma sie skupić na poprawie jakości. Żeby nie było jak 10 lat temu w FSO, gdzie wprowadzono TQM (Total Quality Management), zamaist TQA (TQ Assembly) :)

A nowy pasztet (passat znaczy się) też prawie identyczny. I dodam jeszcze, że nowy Lexus GS też bardzo podobny :(

wszystkie sa dobre...ale...
Lexus jest najlepszy !!! Jezdzilem wieloma samochodami, i nie powiem,
wszystkie nowe sa bardzo fajne...lecz...lexus( GS 300, 400, LS 430, RX 330,
itp) sa naprawde super auta !!! Zgadza sie ze mna ktos?

fazi_ze_sztazi napisała:

> doloze jeszcze kilka:
> lexus GS, IS
> acura (chyba RL)
> ford fivehundred
> mercedesy itp.

A ja dołożę fiata pandę 4x4 ;-)

Witam,

No i coż, uśmiech sam ciśnie się na usta ... BMW 13 lat ( ! ) po Toyocie
wprowadza taką konstrukcję ... W 1993 roku ( w Japonii rok wcześniej ) Toyota
zaprezentowala najlepszy samochód sportowy - Supra MKIV. Porównajmy dane :
rzędowa szóstka - tak, dwie trubiny - tak - Toyota 3L, 330 KM, 427 Nm, BMW 3,5
L, 306 KM, 400 Nm.

Hmm, BMW jakby slabsze ?

Ale bez sarkazmu - Japońskie silniki "the best" !

Mam Celice i RAV4, a poluje na Supre ...

Dlaczego ?

Bo "porównywalne" ( czyli ukad cylindrów, pojemność, itd ) silniki BMW,
Mercedesa, Jaguara itd - po profesjonalny tuningu - przy mocach 500 - 600 KM
pracują parę minut i rozpadają się na kawalki ew. wyparowują ... Zaś moce od
600 do 1200 lub więcej kucyków nie wchodzą wogóle w grę ...

Przy silniku Toyoty o symbolu 2JZ-GTTE - stosowanym nie tylko w Suprze, ale też
w Toyotach Aristo - czyli tym co w Europie i w USA nazywa się Lexus GS 300 (
choć tu bez turbin ), odpadają też silniki Ferrari, Lamborghini, Porsche, itd.
Oczywiście, one seryjnie mają 400 - 500 KM, ale 8 czy 12 cylindrów i 5 L
pojemności, to ciut więcej niż 3 L i 6 garów. Po za tym widzial ktoś Ferrarkę
która byla by choć w polowie tak bezawaryjna jak Toyota ?

A na koniec - to link do ekskluzywnego klubu waścicieli Supry.

www.to4r.com

Wstęp do klubu mają Supry o - UWAGA - mocy 700 KM na kolach !
Najmocniejsza w klubie ma 1 200 KM.

Takich klubów - zrzeszających Suprowców na świecie jest wiele ...

A tak na koniec - dlaczego w ( kultowych już ) filmach Fast and Furious ) używa
się TYLKO japońskich wozów sportowych jak Supra, Skyline, MR2, RX-7, 3000GT,
Celica, itd.

Sipok RPM

BMW 335i vs. Toyota Supra ...
Witam,

No i coż, uśmiech sam ciśnie się na usta ... BMW 13 lat ( ! ) po Toyocie
wprowadza taką konstrukcję ... W 1993 roku ( w Japonii rok wcześniej ) Toyota
zaprezentowala najlepszy samochód sportowy - Supra MKIV. Porównajmy dane :
rzędowa szóstka - tak, dwie trubiny - tak - Toyota 3L, 330 KM, 427 Nm, BMW
3,5 L, 306 KM, 400 Nm.

Hmm, BMW jakby slabsze ?

Ale bez sarkazmu - Japońskie silniki "the best" !

Mam Celice i RAV4, a poluje na Supre ...

Dlaczego ?

Bo "porównywalne" ( czyli ukad cylindrów, pojemność, itd ) silniki BMW,
Mercedesa, Jaguara itd - po profesjonalny tuningu - przy mocach 500 - 600 KM
pracują parę minut i rozpadają się na kawalki ew. wyparowują ... Zaś moce od
600 do 1200 lub więcej kucyków nie wchodzą wogóle w grę ...

Przy silniku Toyoty o symbolu 2JZ-GTTE - stosowanym nie tylko w Suprze, ale
też w Toyotach Aristo - czyli tym co w Europie i w USA nazywa się Lexus GS
300 ( choć tu bez turbin ), odpadają też silniki Ferrari, Lamborghini,
Porsche, itd.
Oczywiście, one seryjnie mają 400 - 500 KM, ale 8 czy 12 cylindrów i 5 L
pojemności, to ciut więcej niż 3 L i 6 garów. Po za tym widzial ktoś Ferrarkę
która byla by choć w polowie tak bezawaryjna jak Toyota ?

A na koniec - to link do ekskluzywnego klubu waścicieli Supry.

www.to4r.com

Wstęp do klubu mają Supry o - UWAGA - mocy 700 KM na kolach !
Najmocniejsza w klubie ma 1 200 KM.

Takich klubów - zrzeszających Suprowców na świecie jest wiele ...

A tak na koniec - dlaczego w ( kultowych już ) filmach Fast and Furious )
używa się TYLKO japońskich wozów sportowych jak Supra, Skyline, MR2, RX-7,
3000GT, Celica, itd.

Sipok RPM

Lexus GS 450h z hybrydowym napędem :)
.

Najbardziej niezawodne i najbardziej zawodne auta
Wg Consumer Reports:
Consumer Reports’ says these 2005 vehicles are likely to be most reliable:
Acura RSX
Acura RL (previous generation)
Acura MDX
Buick Regal (discontinued)
Honda Civic
Honda Civic Hybrid
Honda Element
Honda CR-V
Hyundai Sonata
Infiniti G35 awd
Lexus SC 430
Lexus IS 300
Lexus LS 430
Lexus GS 300/GS 430 (previous generation)
Lexus LX 470
Mazda3
Mitsubishi Lancer (except Evo)
Mitsubishi Endeavor
Pontiac Grand Prix
Scion xB
Subaru Impreza
Subaru Forester
Toyota Corolla
Toyota Echo
Toyota Prius
Toyota Celica
Toyota Camry (four-cylinder)
Toyota Avalon
Toyota Land Cruiser
Toyota Highlander
Toyota RAV4
Toyota Tundra

Consumer Reports’ says these 2005 vehicles are likely to be least reliable:
BMW 7 series
BMW 5 series
Chevrolet Blazer
Chevrolet TrailBlazer
Chevrolet Astro
Chrysler Sebring convertible
Ford Excursion
Ford Expedition
Ford F-150 (4wd)
GMC Envoy
GMC Safari
Hummer H2
Hyundai Tiburon
Jaguar S-Type
Jaguar X-Type
Land Rover Freelander
Lincoln Navigator
Mazda MPV
Mazda RX-8
Mercedes-Benz CLK
Mercedes-Benz S class
Mercedes-Benz E class
Mercedes-Benz C class (V-6)
Mercedes-Benz M class
Nissan Armada
Nissan Quest
Pontiac Grand Prix (supercharged)
Porsche Cayenne
Saab 9-3
Saturn Vue
Volkswagen Golf turbo
Volkswagen Jetta turbo
Volkswagen Jetta turbo
Volkswagen New Beetle
Volkswagen Cabrio
Volkswagen Passat awd
Volkswagen Touareg
Volvo S60 awd
Volvo XC90

Konkurencją dla E-klasy i BMW 5 jest Lexus GS, którego cena kształtuje się
między 200 a 400 tys. Wszystkie te wyżej wymienione samochody mają podobną
cenę.

marekatlanta71 napisał:

> Jest jeszcze:
> - Mercedes E (jakos mnie nie bierze)
> - Jaguar S (Jaguary nigdy mi sie nie podobaly)
> - Lincoln LS (ciekawe kiedy nastepca sie pojawi)
> - Cadillac STS (jakosc wykonczenia...)
> - Audi A6 (ta nowa maskownica chlodnicy wyglada jak w ciezarowce)
> - VW Passat (nadal stary model na rynku)
> - Volvo S80 (te 5-cio/6-cio cylindrowe silniki o malej pojemnosci mnie odstrasz
> aja)
>
> Jak widzisz wybor jest spory, a jak jeszcze wziac pod uwage dobrze wyposazone
> modele Buicka, Pontiaca, Chryslera, Dodge'a, Forda, Mercurego, Nissana i Toyoty,
> to wydanie $50K na samochod staje sie niezwykle trudne.

niezauwazyles, ze napisalem ZNACZACE? Czyli te, ktore tak naprawde sie tylko
licza. Tu sie zgadzamy prawie,poza tym,ze A6 to znakomity samochod, a chlodnica choc
faktycznie koszmarna na zdjeciach, w zyciu a szczegolnie na drodze wyglada lepiej.
Reszta wymienionych wyzej odpada.

>
> P.S. Najnowsze doniesienia z rynku benzyny moga zmienic ten ranking na nastepuj
> acy:
> - Honda Accord Hybrid (prawie 40 MPH na autostradzie!)
> - Lexus GS 400 Hybrid
> - Nissan Altima Hybrid (nadchodzi!)

Na serio? Accord i Almera to nadal tylko Accord i Almera,
ale GS 400 Hybrid to cos warte grzechu.
Mam tylko nadzieje, ze bedzie to normalny samochod, a nie jak Prius -
dziwolag na malych kolkach z guzikiem "start" i konsola a la Renault.
Poza tym niestety niektorzy nie moga jezdzic Hybridem, bo cierpia
na chorobe morska ;-) Wiecej mocy (o ile 400 to cos jak 4 litry)
pomoze tu sporo. Raczej bylby to pewnie V6 + Electric...
pewnie w sumie silnik z RX 400h, trzeba zobaczyc jak sie sprawdzi
w GS. Nie wiesz kiedy bylby dostepny?

To sie moze zmienic. Lexus GS jest coraz bardziej preferowany przez ludzi nad
BMW 5, nowy IS z 300 KM silnikiem moze zabrac spora czesc wielbicieli BMW 3,
szczegolnie ze nowa trojka jest strasznie nijaka.

W przyszłym roku pierwsza hybrydowa limuzyna
Lexus GS 450h

www.auto-motor-und-sport.de/d/79428
(Ta benzyna 3.5 będzie też pewnie dostępna jako zwykły GS 350).

Panie doktorze, dzięki za odpowiedź :-)

Auto to Lexus GS 450h.

Wspieram Tego Pajaca

To na razie tylko prototyp.
Wyguglaj sobie również:
Lexus GS
Peugeot 407 coupe
Renault Laguna coupe
VW Passat CC
Mercedes CLS
Audi A5
Mazda RX-8

lupus76 napisał:

> Wyguglaj sobie również:
> Lexus GS

tą landaniarską lymuzynę , SC chyba nie GS

Lexus SC 430 i Lexus GS 460. A marzenie to Bentley Continental GTC.

Lexus GS fajna bryka chociaz niestety coraz bardziej pospolita. A Bentley.. nic
wyrafinowanego :)
ja garazu nie mam ale mam za to nowego leona, a marzenia? Alfa 159, DB9,
maserati grand turismo, XK, XF, XJ... dlugo by wymieniac. Ale za takich bardziej
przyziemnych to 159

kuba.ww napisał:

> Lexus GS fajna bryka chociaz niestety coraz bardziej pospolita.

O to mi wlasnie chodzi - nie mam ochoty wyrozniac sie z tlumu :)

715 km na 1 baku - Lexus GS 460 (64 litry)

No i jest nowy pojazd
Lexus GS 460 ze wszelkimi opcjami oprocz PCS/ACC.

Z Polakami tez powinni sie liczyc. Taki na przyklad Lexus GS czy motocykl Suzuki Katana.

Lexus GS-F z silnikiem V10 od LFA?
Sądząc po cenie LFA tę wersję GS Toyota powinna wycenić na jakieś 300 000 dolarów.

najwiecej jest nissanow maxima i infinity M 35 and lexus GS 350 ale to nie na wasze wertepy polaki! widzial ktos z was 16 pasmowa autostrade ha ha ?? nigdy nie zobaczycie w PL sie buduje na wczoraj !

Lexus GS - Terapia lexująca
a autorem tego testu jest kto?

Cena perfekcji - Jaguar XF SV8 vs. Lexus GS 460
nie wiem jak sie komus moze bardziej podobac lex-srus

Lexus GS 450h - delikatne zmiany
Widzę, że wprowadzając Pre-Crash (swoją drogą mogli wymyślić lepszą nazwę) podąża drogą wyznaczoną kilka lat temu przez Mercedesa, który wprowadził system Pre-Safe

Jaguar XF SV8 vs. Lexus GS 460 - film z testu
Rozumiem - tradycja, itd. Ale Brytole przeginają z ceną za swoje auta. Swoją
drogą fajne, ale ZA DROGIE.

przyspieszenia, ceny, spalanie - liczby
Kolega soulshunter ma rację.

Podrzucę dane na temat przyspieszeń i adekwatnego spalania dla bardzo mocnych aut klasy wyższej. Dane z Edmundsa.

Auta (posortowane po cenie):
- Hyundai Genesis, V8, 4.6 litra, 375 koni, 42.000 USD
- Lexus GS 350, R6, 3,5 litra, 300 koni, 49.000 USD
- BMW 535i, R6, twinturbo, 3.0 litry, 300 koni, 50.000 USD
- nowy Mercedes E550, V8, 5.4 litra, 382 konie, 57.000 USD
- poprzedni Mercedes E550, V8, 5,5 litra, 382 konie 63.000 USD
- Audi A6 4.2 quattro, V8, 4.2 litra, 350 koni, 63.000 USD
- Jaguar XF, V8 + kompresor, 4,2 litra, 420 koni, 65.000 USD
- BMW 550i, V8, 4.8 litra, 360 koni, 69.000 USD

Przyspieszenie 0-60 mil na godzinę
- poprzedni Mercedes E550: 5.2 sek
- nowy Mercedes E550: 5.3 sek
- BMW 550i: 5.4 sek
- BMW 535i: 5.5 sek
- Jaguar XF: 5.5 sek
- Lexus GS 350: 5.7 sek
- Hyundai Genesis: 5.9 sek
- Audi A6: 6.5 sek

Średnie obserwowane spalanie, mile na galon = litry na 100 km:
- Lexus GS 350: 22.9 mpg = 10.27 l/100km
- BMW 535i: 22.5 mpg = 10.45 l/100km
- nowy Mercedes E550: 19.3 = 12.2 l/100km
- BMW 550i: 19.1 mpg = 12.3 l/100km
- poprzedni Mercedes E550: 18.4 mpg = 12.8 l/100km
- Hyundai Genesis: 17.6 mpg = 13.4 l/100km
- Audi A6: 17 mpg = 13.8 l/100km
- Jaguar XF: 14.6 mpg = 16.1 l/100km

Wnioski nietrudno wyciągnąć. Nowoczesne silniki o mniejszej pojemności czynią auta lżejszymi, znacznie oszczędniejszymi a na przyspieszeniu tracą minimalnie dzięki technologii technologii, jak np. podwójne doładowanie w BMW, połączenie dwóch rodzajów wtrysku w Lexusie.

Zaś w przypadku bardzo dużych mocy napęd na obie osie to już w zasadzie konieczność.

Lexus GS 300
Co sądzicie o tym modelu, rocznik 1994? Mam okazję kupić go po dosyć
atrakcyjnej cenie, od pierwszego właściciela, serwisowany w ASO itp. Warto
się ładować w jakby nie było 11-letni samochód? Jak z jego awaryjnością,
cenami części? Poradźcie!


Fiat bravo/brava/punto 00' max 1 pkt
Toyota yaris 2pkt
Mercedes E 240 98'(wersja classic o ile sie nie myle)3pkt
Astra II comfort 4pkt
Corolla Terra 4pkt
Volvo S60 (wersja podstawowa) 8pkt
i to co wprawilo mnie w najwieksze zaskoczenie to Lexus GS 300 '00 -9,9pkt

Danek,

Ja nie uwazam ze BMKi sa strasnie, moj partner ma 2 siedemki i są przezwoity;
tyle ze najnowsze Lexus GS 430 jest rewelacyne;
0-100 km - 5.6 sek, zgrabna sylwetka, felgi bajerowe, dotykowe ekran bez
zarzutu. Chyba moj stary GS trafi do komisu.

Tony

Lexus GS
wygląda masywnie i dostojnie.. podobnie jak cena..

wydaje mi się że Lexus GS to już nieco przestarzała konstrukcja...jak dla mnie
odpada w przedbiegach...
MB czy BMW? po prostu weź to co ci się bardziej podoba :-)

pzdr
bolo

Lexus GS 450h
Może na forum jest ktoś, kto ma taki samochód ? Chętnie dowiem się opinii
z "pierwszej ręki" o tym samochodzie. Warto czy nie zawracać sobie głowy ?


W Auto-Bildzie było pół roku temu porównanie - W8 vs E 430, BMW 540 i Lexus GS
430. Zgadnijcie, który wóz zajął ostatnie miejsce.

Emeryckość samochodów japońskich
Są wyjątki. Honda S 2000 i Type-R, Impreza WRC, Lancer Evo, Lexus IS. Ale
popatrzmy na regułę.
W kompaktach jest jeszcze nieźle. Są Corolla T Sport i Civic Type-R mające po
około 200 koni.
Klasa wyżej - najlepiej wypada Acoord Type-R, 2.2 litra i 212 koni. Dobrze,
ale gdzie mu nawet nie do M3, C 32 AMG czy RS 4 ale do Volvo S60 T5 albo Alfy
156 GTA ( po 250 ). Avensis kończy się na potężnym motorze 2 l mającym całe 150
koni !!! Najbardziej rącza Primiera - niewiarygodna moc 140 koni. BMW 3 tu się
zaczyna. Peugeot 406, Laguna i C5 maja V6 3.0 i ponad 200 koni. Pogardzana
Octavia - RS i 180 koni z turbo. Nawet Hyundai Sonata ma V6 i 2.7 litra. Lexus
IS jest OK, szczególnie 300 - ale nie może startować do topowych Audi, Bety czy
Mesia.
Następny segment. Camry to max 188 koni zduszonego przez obowiązkowy automat
3.0 V6. Maxima - 200 koni. Legend - tylko 205 z 3.5 litra. O 8 cylinadrach nie
możesz pomarzyć a będzie je miała nawet Skoda Superb, nie mówiąc już o niemcach
czy Jaguarze. Volvo ma 272 konie biturbo T6. Alfa 166 też mocniejsze jednostki.
Honor ratuje Lexus GS 300 i szczególnie 430, ale z M5, E55 AMG, RS 6 czy S-Type
R nie powalczy.
Wyżej są LS 430 i w USA Infiniti Q45. Lexusowi daleko jednak do S 600 czy AMG
albo przyszłych 760 i A8 biturbo.
Dodatkowo Japończycy widzą wszystko oddzielnie. Robią AWD, ale z wyjątkiem
Subaru tylko w terenowcach i SUVach. Nie wpadli jeszcze na to, że można taki
układ na przykład do Camry z silnikiem pożyczonym od GS 300 wsadzić.
Nieciekawa stylistyka to odrębny temat. Tak samo opieszałość w stosowaniu
nowinek technicznych takich jak mocne CDI ( diesel 6cylindrowy w Camry - wolne
żarty ). Isuzu robi takie ale dla Renault i Saaba.
A później dziwą się, że sprzedaż spada i Nissana musi ratować Renault.
Naprawdę ciekawe modele chowają na swój rynek.
Pozdrowienia dla użytkowników samochodów japońskich, którym powyższe cechy nie
przeszkadzają. Niech służą długo i niezawodnie jak to one potrafią.

wybierz S60 zamiast
No coz V40 to samochod starej generacji, o wiele gorszy, nie ma co o nim pisac.
Jesli chodzi o V70, to odpowiedz sobie najpierw na pytanie: po co ci kombi?
Jesli masz trojke dzieci, wozisz je na zajecia sportowe i masz kupe pakunkow,
to nie czytaj tego postu dalej i kup V70. Jesli podoba ci sie ksztalt i myslisz
ze kombi jest cool, to zastanow sie jeszcze raz.
Jakies pol roku temu poszlismy do Volvo w celu kupienia V70. Glownie ze
wzgledu na "coolness", ale takze mielismy konkretny praktyczny cel: jezdzimy
zima (czyli od listopada do czerwca) prawie w kazdy weekend na snowboard -
300 mil w jedna strone. Pomyslelismy, ze w kombi latwo wejda nam deski z tylu
i bedzie kupe miejsca na wszystkie klamoty. Myslelismy o odmianie Cross Country
ale przejechalismy sie tez najlepiej wyposazonym T5. I odechcialo go nam sie
definitywnie. To autobus! Wozisz za soba kupe przestrzeni, ktora wykorzystujesz
sporadycznie (w naszym wypadku dosc czesto i tak). Samochod oczywiscie
wspanialy, ale... Czy warto miec tak wielki woz? Trudniej sie nim manewruje,
a poza tym nie ma kompletnie wrazenia sportowego mimo dobrego silnika, ta
wielkosc i tylna szyba 10 metrow za toba sprawia, ze czujesz, jakbys prowadzila
autobus. Mielismy dac sobie spokoj z Volvo, gdy zauwazylismy rzad lsniacych
S60. Na pierwszy rzut oka kompletnie nie to co chcielismy. Jak nam wejda tam
snowboardy? Ale nie moglismy sobie odmowic jazdy probnej. Jak sie domyslasz
wyjechalismy z salonu wspanialym gold maya S60 T5. To jest bajka! Bije
wszystkie samochody jakimi jezdzilem w zyciu wlaczajac naparwde dobre typu
bmw 540, lexus GS 430 i rozne takie. Przynajmniej w mojej opinii.
Piekna sportowa linia, ale z drzwiami z tylu, wiec nie ma klopotu, gdy masz
kogos przewiezc. Bagaznik calkiem spory plus skladana latwo 2/3 tylna kanapa
wiec snowboardy wchodza nam spokojnie a nie widac wszystkiego na wierzchu jak
w V70. A samochod? Znakomite nowoczesne wnetrze, doskonala jakosc foteli,
nowoczesna deska. Super wygodny, z domu do Mammoth (na snowboard) jedziemy bez
zadnego odpoczynku i zero zmeczenia. Silnik 250KM, jadac ~80 w sekunde mijasz
kazdy samochod przyspieszjac jak rakieta (oczywiscie rozgladzasz sie uwaznie,
czy jakis czarny duzy samochod nie zbliza sie podejrzanie szybko ;-)). S60 jest
mniejszy i lzejszy od V70 wiec ten sam silnik ma wieksza dynamike. Doskonala
jest skrzynia geartronic, po miescie automat, jak wiedziesz w gorskie drogi
przelaczasz w locie na manual. Absolutnie rewelacyjny system klimatyzacji
i nawiewow. Dodatkowo najbezpieczniejszy samochod z kilkoma poduszkami, kurtyna
boczna, bog wie co tam jeszcze. Nie wahaj sie i milej jazdy ci zycze.

Stary, wczoraj się zabawiłem, popełniłem dwa wpisy przy jednym z małych
samochodów (kilkadziesiąt wpisów) i tym samym awansowałem go o 6 pozycji w
górę! Wiedziałeś, że "opinie nie mogą być skrajne"? Ta statystyka jest naprawdę
gówno warta. Spójrz na klasę średnią.

Miejsce Auto Średnia ocena Ilość ocen
1 Lexus GS 4.49 6

:)

2 Mercedes W203 - C 4.46 6
3 Opel Kapitan 4.44 3 ]

:)

4 Rover 623 4.40 5
5 Nissan ALTIMA 4.38 17
6 Mazda 6 4.38 13
7 Plymouth Breeze 4.35 2
8 Citroen XANTIA 4.34 100
9 Toyota CARINA 4.31 175
10 Honda ACCORD 4.29 158
11 Toyota AVENSIS 4.29 161
12 Volvo 460 4.28 22
13 Lexus IS 4.27 6
14 Rover 620 4.25 35
15 Audi C4 4.24 13
16 Mazda 626 4.23 141
17 Isuzu Gemini 4.23 2

Co to jest?

18 Mercedes W202 - C 4.23 27
19 Daewoo ESPERO 4.22 225
20 Ford MONDEO 4.22 432
21 Chevrolet Impala 4.21 4
22 Lancia Lybra 4.20 44
23 Audi 80 4.20 197
24 Rover 618 4.20 9
25 Audi QUATTRO 4.19 4

:)

26 BMW 3.. 4.19 164
27 Citroen BX 4.19 107
28 Hyundai LANTRA 4.18 45
29 Opel Vectra 2003 4.18 24
30 Audi A4 4.18 79
31 Nissan PRIMERA 4.17 218
32 Fiat CROMA 4.16 37
33 Peugeot 406 4.12 166
34 Audi B3 4.12 9
35 Rover 216 4.11 11

:OOOOOOOOO

36 Volvo V40 4.11 51
37 Renault LAGUNA 4.11 209
38 Alfa Romeo 155 4.10 33
39 Volvo S40 4.09 53
40 Mitsubishi CARISMA 4.09 151
41 Alfa Romeo 156 4.09 133
42 Opel ASCONA 4.08 62
ś r e d n i a o c e n a : 4,08
43 Rover Montego 4.08 3
44 Seat TOLEDO 4.08 169
45 Renault Laguna II 4.07 174
46 Volkswagen PASSAT 4.07 391
47 Volvo 440 4.06 50
48 Ford SIERRA 4.05 186
49 Skoda OCTAVIA 4.04 379
50 Hyundai ELANTRA 4.04 9
51 Audi B4 4.04 20
52 Opel Signum 4.03 7
53 Ford TAURUS 4.02 22
54 Peugeot 405 4.01 124
55 Chrysler CIRRUS 4.01 8
56 Ford Escort USA 4.00 19
57 Ford TAUNUS 4.00 25
58 Dodge Neon 3.99 15
59 Toyota Avensis 2003 3.98 11
60 Audi 90 3.97 24
61 Opel VECTRA 3.95 505
62 Audi S4 3.95 6
63 Renault 21 3.94 57
64 Citroen C5 3.91 85
65 Daewoo NUBIRA 3.90 270
66 Pontiac Grand Prix 3.88 9
67 Rover Tourer 3.85 3
68 Talbot Solara 3.83 5
69 Chrysler Saratoga 3.79 4
70 Audi RS4 3.77 3
71 Dodge Spirit 3.77 2
72 Toyota Avensis Verso 3.75 4
73 Chevrolet Malibu 3.75 7
74 Kia Shuma 3.69 53
75 Kia Shuma II 3.64 11
76 Mitsubishi L200 3.58 5
77 Chevrolet Corsica 3.56 6
78 Pontiac 6000 3.50 2
79 Ford Falcon 3.31 2
80 Opel Admiral 3.00 2

Pomieszanie z poplątaniem, wiele egzotyków. Który model mam wypromować? Falcona
czy Pontiaca 6000?

Co do turbobenzyn w BMW, pojawią się bardzo późno. Ciekawe, ile BMW w związku z tym straci. Ich silniki benzynowe NA są mocne, ale przy porównaniu z VW AG wypadają tak sobie, to dane dla 20i, 1.8T jeszcze przed wzmocnieniem i dawniejszego 180-konnego 1.8T, moc w PS przy zadanych obrotach:

BMW 320i 170HP (Audi 1.8T 150HP) [Audi A4 1.8T 185HP]
1500 33 (34) [33]
2000 47 (56) [60]
2500 64 (70) [75]
3000 77 (84) [91]
3400 87 (100) [110]
4000 102 (111) [125]

Z drugiej strony, teraz każdy musi mieć dyzela, nieważne, że to kosztować go będzie więcej i jest brudniejsze. Pewnie dlatego też BMW zostawiło rozwój małych silników benzynowych na później, oferując za to tak dobre lub lepsze niż konkurencja dyzle.

Co do BMW-Alfa Romeo, już miałem pisać, że tutaj za bardzo pokrywa się rynek zbytu, tak geograficznie jak i w kategorii grup konsumenckich. Ale, z drugiej strony, VW AG robiąc Golfa/A3/Leona/Octavię w każdej odmianie oferuje mocne usportowione wersje benzynowe (1.0T/S3/GTI/R32/RS/Cupra) i dyzelowe, trafiając dokładnie do tych samych odbiorców. Może więc to działa. Pewnie BMW z dwoma modelami, jednym swoim, drugim Alfy, uszczknie więcej niż taki udział w rynku, jaki same auta BMW generują, tym bardziej, że 159 jakoś tam się w 2007 sprzedawała w porównaniu do bestsellerów. Mowa jednak może być tylko o partnerstwie, a nie żadnym przejęciu.

Gdyby nowa Delta wypaliła, być może reaktywacja Lancii z RWD jako konkurencji Mercedesa i Volvo miałaby przy tej współpracy sens. Z drugiej strony, o tym, że Lancie potrafią być dobre, wiedzą chyba tylko BOR-owcy. Tak to jest jak się robi takie wtopy jak Thesis (nawet nie widziałem tego auta nigdy na żywo chyba) czy luksusowe minivany Phedra (minivany nie są, nie były i nie będą nigdy premium, nawet ja to wiem).

Mini-przyszłe małe Fiaty - to faktycznie przeoczyłem i to ma sens bardzo duży. Cieszy, że BMW szuka sobie zaawansowanego technologicznie partnera, dzięki któremu będzie mogło się skuteczniej bronić przed rozwalcowaniem przez Audi. I tak jestem zaskoczony, że są gdzie są, kultura techniczna Bayerische Motoren Werke jest gigantyczna.

Gdyby jeszcze pan Bangle nie robił fikołków na drzewach i projektował więcej aut jak 5 sedan/3 coupe, a nie Daewoo Lanos jakim stylistycznie było 3 sedan, nieforemne X3 albo przekombinowane Z4 (mi się bardzo podoba, ale jestem w mniejszości), to w ogóle przyszłość BMW rysuje się dobrze.

Co do ogólnej filozofii, BMW chyba powinny być praktyczniejsze. 1er jest np. tylko zrobiona na dobrą jazdę, a nie na przestrzeń z tyłu czy powszechnie akceptowany wygląd. Podobnie 3 sedan.

Kamień filozoficzny odnalazło Audi z obecnym A4 Avant. Auto doskonałe, tak stylistycznie (zwłaszcza stylistycznie!) jak i pod względem konceptu i rozkładu wnętrza, wręcz książkowy przykład. Tak się powinno robić wszystkie samochody. Wniosek z tego wynika - wygrywają stylizacje nieszokujące, czasami nudnawe, ale bardzo smukłe, proporcjonalne i z nowoczesnymi detalami (LED z przodu, fajne światła z tyłu).

Maserati/Ferrari wspierane przez BMW? Może kiedyś BMW M CSL z silnikiem Ferrari? Cóż, Lamborghini dodało Audi kolosalnego prestiżu. Uwspólnienie 5.2 V10 tak samo (mimo, że w S6 jest kompromitująco powolny, Lexus GS 350 umie to samo a ma 40% silnika V10) - nikogo na to nie stać, ale detali nikt nie weryfikuje i każdy się zachwyca. Estyma marki kwitnie.

Najlepsze z najlepszych, najgorsze z najgorszych
Consumer Report oglosil wyniki ankiety przeprowadzonej wsrod
uzytkownikow aut z lat 1998-2007. Wyniki posluzyly do stworzenia
list aut uzywanych "Najlepszych z najlepszych" i "Najgorszych z
najgorszych"

Oto kategoria pierwsza (kolejnosc alfabetyczna):

Acura Integra
Acura MDX
Acura RL
Acura RSX
Acura TL
Acura TSX
BMW M3
Buick LaCrosse
Honda Accord
Honda Civic
Honda Civic Hybrid
Honda CR-V
Honda Element
Honda Odyssey
Honda Pilot
Honda S2000
Infiniti FX
Infiniti G20
Infiniti G35
Infiniti I30, I35
Infiniti QX4
Lexus ES
Lexus ES
Lexus GS (RWD)
Lexus GX
Lexus IS
Lexus LS
Lexus RX
Lexus SC
Lincoln Continental
Lincoln Town Car
Mazda Millenia
Mazda MX-5 Miata
Mazda Protegé
Mazda3
Mitsubishi Endeavor
Mitsubishi Outlander
Nissan Altima
Nissan Maxima
Nissan Murano
Pontiac Vibe
Porsche 911 (except '03)
Scion tC
Scion xB
Subaru Baja
Subaru Forester
Subaru Impreza
Subaru Legacy
Subaru Outback
Toyota 4Runner
Toyota Avalon
Toyota Camry (except '07 V6)
Toyota Camry Solara
Toyota Celica
Toyota Corolla
Toyota Echo
Toyota Highlander
Toyota Land Cruiser
Toyota Matrix
Toyota Prius
Toyota RAV4
Toyota Sequoia
Toyota Sienna
Toyota Tundra (except '07 V8 4WD)
Volvo S60

i kategoria druga, rowniez w kolejnosci alfabetycznej

Buick Rendezvous (AWD)
Buick Terraza
Chevrolet Astro
Chevrolet Blazer
Chevrolet Colorado (4WD)
Chevrolet S-10 Pickup (4WD)
Chevrolet Uplander
Chevrolet Venture
Chrysler Town & Country (AWD)
Dodge Grand Caravan (AWD)
GMC Canyon (4WD)
GMC Jimmy
GMC S-15 Sonoma (4WD)
GMC Safari
Jeep Grand Cherokee
Kia Sedona
Land Rover Discovery, LR3
Lincoln Aviator
Mercedes-Benz SL
Nissan Armada (4WD)
Nissan Titan (4WD)
Oldsmobile Bravada
Oldsmobile Silhouette
Pontiac Aztek
Pontiac G6
Pontiac Montana, Trans Sport, Montana SV6
Saturn Relay
Volkswagen Cabriolet
Volkswagen Jetta Sedan (turbo)
Volkswagen Jetta Sedan (V6)
Volkswagen Touareg

Jedyny komentarz na jaki sobie pozwole, to zwrocenie uwagi, ze wsrod
tych najgorszych, oprocz volksvagena i mercedesa, prawie wszystkie
to samochody typu polciezarowka lub van, w stosunku do ktorych,
uzytkownicy maja chyba minimalnie mniejsze wymagania...

Jeszcze jedno, najwieksza wage do oceny niezawodnosci samochodow
przykladano do takich usterek jak: powazne problemy z silnikiem,
ukladem chlodzenia, skrzyniami biegow i ukladem jezdnym.

Cieszy fakt braku w tej niechlubnej kategorii samochodow Audi,
ktorych amerykanscy uzytkownicy jakos przez dlugie lata "nie umieli"
docenic:):) a A6 kilukrotnie uznawane bylo za najgorszy i
najmniej "reliable" woz...

PS. Jest mi obojetne jaki znaczek na masce ma auto..:)

wyniki cz 1
alfa romeo 147;3. compact;229
alfa romeo 156;4. medium;196
alfa romeo 166;5. upper;14
alfa romeo GT;9. sport;62
audi a2;2. city;8
audi a3;3. compact;1216
audi a4/rs;4. medium;721
audi a6;5. upper;500
audi a8;6. luxury;45
audi allroad;8. off-road;21
audi tt;9. sport;3
bm1 100;3. compact;247
bmw 300;4. medium;722
bmw 500;5. upper;303
bmw 600;9. sport;23
bmw 700;6. luxury;32
bmw x3;8. off-road;161
bmw x5;8. off-road;120
bmw z;9. sport;4
chevrolet aveo;2. city;3486
chevrolet evanda;4. medium;249
chevrolet lacetti;3. compact;1532
chevrolet rezzo;7. mpv;156
chevrolet spark;1. mini;470
chrysler 300m;5. upper;151
chrysler crossfire;9. sport;8
chrysler pt cruiser;7. mpv;285
chrysler sebring;5. upper;5
chrysler voyager;7. mpv;485
citroen berlingo;7. mpv;4267
citroen C1;1. mini;475
citroen C2;1. mini;536
citroen C3;2. city;3162
citroen C4;3. compact;2297
citroen C5;4. medium;1672
citroen C8;7. mpv;206
citroen picasso;7. mpv;1268
dacia logan;2. city;2403
fiat croma;4. medium;194
fiat doblo;7. mpv;2062
fiat idea;7. mpv;376
fiat multipla;7. mpv;195
fiat panda;1. mini;16239
fiat punto;2. city;4324
fiat seicento;1. mini;5000
fiat siena/palio/albea;2. city;1178
fiat stilo;3. compact;1436
fiat ulysse;7. mpv;84
ford c-max;7. mpv;399
ford connect;7. mpv;288
ford fiesta;2. city;1638
ford focus II;3. compact;9728
ford fusion;2. city;2633
ford galaxy;7. mpv;189
ford ka;1. mini;198
ford mondeo;4. medium;3874
FSO lanos;3. compact;748
FSO matiz;1. mini;1367
honda accord;4. medium;2009
honda city;2. city;1
honda civic;3. compact;4268
honda cr-v;8. off-road;1405
honda f-rv;7. mpv;401
honda hr-v;8. off-road;164
honda jazz;2. city;1498
honda legend;5. upper;12
honda s2000;9. sport;4
hyundai accent;2. city;340
hyundai coupe;9. sport;24
hyundai getz;2. city;2202
hyundai lantra;3. compact;54
hyundai matrix;7. mpv;66
hyundai santa fe;8. off-road;110
hyundai sonata;4. medium;102
hyundai terracan;8. off-road;20
hyundai tucson;8. off-road;211
intrall honker;8. off-road;362
jaguar s-type;6. luxury;25
jaguar x-type;5. upper;76
jeep cherokee;8. off-road;125
jeep grand cherokee;8. off-road;209
jeep wrangler;8. off-road;12
kia carens;7. mpv;99
kia carnival;7. mpv;154
kia cerato;3. compact;344
kia magentis;5. upper;70
kia opirus;6. luxury;36
kia picanto;1. mini;1598
kia rio;2. city;888
kia sorento;7. mpv;329
kia sportage;8. off-road;599
lada 111;3. compact;13
lada niva;8. off-road;268
lancia lybra;4. medium;3
lancia musa;7. mpv;10
lancia phedra;7. mpv;6
lancia thesis;6. luxury;4
lancia ypsilon;1. mini;45
lexus GS;5. upper;76
lexus IS;4. medium;30
lexus LS;6. luxury;9
lexus RX;8. off-road;166
lexus SC;9. sport;5
mazda 3;3. compact;25
mazda 6;4. medium;3
mercedes a;2. city;623
mercedes b;3. compact;294
mercedes c;4. medium;497
mercedes clk/slk/cl/slr/sl;9. sport;232
mercedes e;5. upper;351
mercedes g;8. off-road;11
mercedes m;8. off-road;259
mercedes s;6. luxury;101
mercedes vaneo;7. mpv;32
mini;2. city;151
mitsbishi colt;2. city;660
mitsubishi carisma;4. medium;1
mitsubishi grandis;7. mpv;26
mitsubishi l200;9. sport;60
mitsubishi lancer;3. compact;518
mitsubishi outlander;8. off-road;253
mitsubishi pajero;8. off-road;213
mitsubishi pinin;8. off-road;96
mitsubishi space star;7. mpv;347
nissan 350z;9. sport;2
nissan almera;3. compact;2621
nissan maxima;5. upper;35
nissan micra;2. city;2646
nissan murano;8. off-road;28
nissan navara;7. mpv;126
nissan pathfinder;8. off-road;235
nissan patrol;8. off-road;59
nissan pickup;7. mpv;290
nissan primera;4. medium;1066
nissan terrano;8. off-road;126
nissan tino;7. mpv;27
nissan x-trail;8. off-road;371
opel agila;1. mini;354
opel astra II;3. compact;7090
opel astra III;3. compact;3575
opel combo;7. mpv;1925
opel corsa;2. city;7286
opel meriva;7. mpv;600
opel signum;5. upper;94
opel tigra;9. sport;37
opel vectra;4. medium;2609
opel zafira;7. mpv;700
peugeot 1007;1. mini;325
peugeot 107;1. mini;6
peugeot 206;2. city;5586
peugeot 307;3. compact;4589
peugeot 407;4. medium;2115
peugeot 607;5. upper;156
peugeot 807;7. mpv;209
peugeot partner;7. mpv;3800
porsche 911;9. sport;53
porsche boxster;9. sport;14
porsche cayenne;8. off-road;187
porsche caymann;9. sport;4
renault clio III/thalia;2. city;5844
renault espace;7. mpv;166
renault kangoo;7. mpv;3666
renault laguna II;4. medium;1296
renault megane;3. compact;3952
renault megane coupe;9. sport;45
renault modus;2. city;628
renault scenic;7. mpv;1709
renault vel satis;5. upper;45
rover defender;8. off-road;133
rover discovery;8. off-road;57
rover freelander;8. off-road;76
rover range;8. off-road;59
saab 9-3;4. medium;173
saab 9-5;5. upper;88
seat alhambra;7. mpv;212
seat altea;7. mpv;736
seat cordoba/ibiza;2. city;3679
seat leon/toledo;3. compact;1617
skoda fabia;2. city;16789
skoda octavia;3. compact;9937
skoda superb;5. upper;923
smart;1. mini;249
smart roadster;9. sport;4
ssangyong musso;8. off-road;9
ssangyong rexton;8. off-road;59
ssangyong rodius;7. mpv;5
subaru forester;8. off-road;400
subaru impreza;3. compact;90
subaru justy;8. off-road;2
subaru legacy;4. medium;320
subaru outback;5. upper;134
suzuki grand vitara;8. off-road;865
suzuki ignis;2. city;551
suzuki jimmy;8. off-road;241
suzuki liana;3. compact;603
suzuki swift;2. city;482
toyota avensis;4. medium;3995
toyota aygo;2. city;391
toyota celica;9. sport;22
toyota corolla;3. compact;8972
toyota hilux;7. mpv;118
toyota land cruiser;8. off-road;646
toyota mr2;9. sport;4
toyota previa;7. mpv;2
toyota prius;2. city;54
toyota rav4;8. off-road;1537
toyota verso;7. mpv;1859
toyota yaris;2. city;8218
volvo s60;4. medium;501
volvo s80;5. upper;183
volvo v40/s50;3. compact;1114
volvo v70/s70;5. upper;148
volvo xc90;8. off-road;458
vw beetle;3. compact;32
vw caddy;7. mpv;2413
vw fox;1. mini;181
vw golf/bora V;3. compact;4903
vw passat;4. medium;3688
vw phaeton;6. luxury;3
vw polo;2. city;2008
vw sharan;7. mpv;71
vw touareg;8. off-road;29
vw touran;7. mpv;1509